Edukacja w Stanach Zjednoczonych stoi przed poważnymi wyzwaniami, szczególnie w dziedzinie czytania. Badania pokazują, że ponad połowa uczniów w czwartej klasie nie osiąga odpowiedniego dla swojego rocznika poziomu czytania. Nowe dane z Krajowej Oceny Postępów w Edukacji (NAEP) wskazują na spadek umiejętności czytania o 2% w porównaniu do wyników sprzed dwóch lat. Problemy z nauką czytania Jeanne Allen, założycielka Centrum Reform Edukacji, wskazuje na brak efektywnych metod nauki czytania. Systemy edukacyjne nie tylko ignorują sprawdzone metody naukowe, ale również nie wprowadzają uczniów w świat literatury, która mogłaby pobudzać ich intelektualny rozwój. Skutkiem tego jest słaby rozwój słownictwa i brak umiejętności rozumienia tekstu. Mindy Sjoblom z OnYourMark Education zaznacza, że uczniowie, którzy nie osiągają odpowiedniego poziomu czytania do trzeciej klasy, stają przed poważnymi ograniczeniami w życiu. Badania wskazują, że tacy uczniowie są cztery razy bardziej narażeni na rezygnację ze szkoły. Wyniki NAEP Raporty NAEP ze stycznia 2025 roku przedstawiają ponury obraz edukacji w czytaniu i matematyce. W czwartej klasie tylko 31% uczniów osiągnęło poziom umiejętności, dający możliwość pracy z zaawansowanymi tematami, uznany przez NAEP za „biegły”. W ósmej klasie sytuacja nie jest lepsza, gdzie tylko 30% uczniów uzyskało ten sam poziom. Spadek Wskaźników Od 2022 roku spadły średnie wyniki czytania dla uczniów zarówno czwartej, jak i ósmej klasy, a odsetek uczniów poniżej podstawowego poziomu czytania wzrósł. W matematyce zaobserwowano pewną poprawę w czwartej klasie, ale wyniki w ósmej klasie pozostały bez zmian. Peggy G. Carr, komisarz Krajowego Centrum Statystyk Edukacji, zauważa, że osiągnięcia uczniów nie wróciły do poziomu sprzed pandemii, co wskazuje na trwałe skutki zamknięcia szkół. Krytyka systemu edukacji Nicki Neily z organizacji Parents Defending Education zauważa, że pandemia tylko pogłębiła wcześniej istniejące problemy. Kobieta krytykuje system edukacyjny za skupienie się na aspektach społeczno-emocjonalnych zamiast na fundamentalnej nauce czytania, pisania i matematyki, co skutkuje wzrostem nieobecności uczniów na zajęciach szkolnych […]